|
Utazás a jövôbe a Motorolával
Intelligencia mindenütt
Idén hatodik alkalommal rendezte meg a Motorola Kft. szakmai napját, mely minden évben érdekes újdonságokkal szokott szolgálni. Nos, idén sem érte csalódás, aki részt vett a rendezvényen. Amellett, hogy a délelôtti elôadásokon megismerkedhettünk a cég jövôre vonatkozó elképzeléseivel, a délutáni szekcióülések az alkalmazásokkal és a közeljövô aktualitásaival foglalkoztak.
Galambos József ügyvezetô igazgató bevezetô szavai után Richard Lada, a Motorola közép-kelet-európai alelnöke mutatta be azokat a trendeket, melyekre a Motorola az új évezred kommunikációját építi. Az elôadásból kiderült, a Motorola komolyan veszi "Intelligencia everywhere intelligencia mindenütt" jelszavát és stratégiája a szélessávú technológia, az Internet technológia és a vezeték nélküli kommunikáció találkozási pontjába irányul.
Jövendô termékeiket négy területre fokuszálják, az otthoni, a munkahelyi környezetre, az egyén kommunikációjára és az autók intelligenciájára. Illusztrációként egy olyan filmbejátszást láthattunk, mely egy iskolás fiú napját követi végig, megvilágítva azokat a pontokat, helyzeteket, ahol az intelligens megoldásoknak már akár ma is komoly szerepe lehet. Az elsô komoly lépés ebben az irányban a GPRS rendszer, amennyiben az olyan alkalmazásokkal társul, melyek teljes kiszolgálást biztosítanak két végpont között. A Motorola ebben a technológiában élen jár, 2001. májusában már 15 szolgáltatónál kezdte meg a GPRS bevezetését, ezek között van a BT-Cellnet, a T-mobil és a Telsim is, akik a világon elôször vezették be a GPRS-t. A kereskedelmi szerzôdések alapján a GPRS-t forradalomnak, a 3G rendszerek bevezetését pedig egyenletes fejlôdésnek nevezte az elôadó. Ez év végére már 100 szolgáltató vezeti be hálózatában a GPRS-t, s ezek között 25 a távol-keleti régióban, sôt 3 az USA-ban fog mûködni.
A GPRS elterjedése Lada szerint jelentôsen megváltoztatja az alkalmazási lehetôségeket a mobil szolgáltatások terén. Mindaz, ami eddig csak mérsékelten volt bevezethetô, a GPRS megjelenése után ugrásszerûen terjedhet el. Ezek közül kiemelte a mobil kereskedelem területét, ahol a Motorolának már komoly eredményei vannak, s ezeknek most fog eljönni az igazi piaca.Mindennek a fejlôdési iránynak technológiai követelményei is vannak. Ezekrôl Vaclav Smid piacfejlesztési igazgató adott áttekintô képet, bemutatva a Motorola félvezetô ágazatának legújabb eredményeit. A processzorok sebességének növekedése és az integráció mértékének a növekedése mellett rendkívüli jelentôsége van a beépített intelligencia elterjedésének és egységességének is. Smid elgondolkoztató elôrejelzéseket vetített fel: ma 8 milliárd e-mail indul útjára naponta, ez a szám 2005-re 25 milliárdra növekszik. Az Internet forgalma 100 naponként duplázódik meg. Ebben az évben az új online felhasználók száma el fogja érni a 100 milliót, s 2005-re már 800 millió online felhasználót kell a hálózatoknak kiszolgálniuk. Nagy szükség van tehát a technológiai elôrelépésre.
A délutáni szekcióülések rávilágítottak az alkalmazások fejlôdésére is. Növekvô jelentôséget kap ezek között a szórakozás, mint Suga János a bemutatott adatokkal alátámasztotta, ez komoly üzletággá fogja kinôni magát. Illusztrációként megismerkedhettünk a népszerû "Legyen Ön is milliomos" játék WAP-os változatával is, melyet a Motorola és a Codeonline közösen dolgozott ki és már több országban beindították a játékot. Ezen az üzletágon is túltesz azonban az üzenetforgalom, az m-kereskedelem és a pénzügyi alkalmazások fejlôdése. Suga bemutatta a Motorola új filozófiájú Accompli 008 készülékét is, mely már a palmtop és a mobiltelefon házasságának az eredménye. Végül, de nem utolsó sorban élô bemutatót tartottak a Motorola TETRA rendszerével, illusztrálva, hogy a mindennapok mellett a professzionális alkalmazásokban is komoly eredményekkel büszkélkedhet a cég.
-s -n