Mobil kommunikáció

 

Igényekre szabott csomagok

Minden ügyfél fontos

Elôre fizetett kártyás piac témakörében a Vodafone-nál Németh Attila kereskedelmi igazgatót kérdeztük meg. Elsôként a prepaid termékek fejlôdésérôl kérdeztük.
- A Vodafone aktív ügyfeleinek 87 százaléka tartozik a kártyás Vitamax elôfizetôk közé. A mobilszolgáltató megfigyelései alapján az ügyfelek elsôsorban azért keresik az elôre fizetendô kártyás megoldásokat, mert az gátat szab az egyéni "túlköltekezésnek", tehát jól kontrollálhatók a költségei, nincs havidíj, nem kell a számlákkal bajlódni, bár kártyás készülékhez jutni költségesebb, mint a hagyományos elôfizetéssel. A tendencia az hogy a kártyás piac továbbra is dinamikusan fejlôdik és a Vodafone szeretne megfelelni a piaci elvárásoknak.
Ez alól a tendencia alól kivétel a Rock 'n' Roll havi díjas tarifacsomag, amelynek népszerûsége folyamatosan nô. A konstrukció árai rugalmasan illeszkednek a mobiltelefonálók elvárásaihoz: a Rock 'n' Roll tarifacsomaggal hétvégén és csúcsidôn kívül (hétfôtôl péntekig este 20 órától reggel 8 óráig) percenként nettó 25 forintért lehet telefonálni bármilyen magyarországi mobil vagy vezetékes hálózatra.
- A vállalati ügyfelek körében népszerû-e a prepaid megoldás?
- A Vodafone vállalati ügyfelei elsôsorban a postpaid megoldás mellett teszik le a voksukat, mert ezen konstrukció választásával külön erre a célcsoportra kidolgozott kedvezményekben részesülnek, havonta kézhez kapják a számlát, ami a hívásokat követhetôvé teszi.
A Vodafone a kis üzleti felhasználók igényét is maximálisan szem elôtt tartja, tudván, hogy az intéznivalók az ô esetükben a csúcsidôre korlátozódnak. Ezen igények kielégítését szolgálja a nemrég bevezetett Rock 'n' Roll tarifacsomag, amely csúcsidôben is rendkívül kedvezô percdíjakat kínál. Ugyancsak a vállalati, sokat utazó ügyfeleknek kedvez a Vodafone azzal, hogy Európa szerte bevezette a rövid hívószámos szolgáltatást - ilyen az ügyfélszolgálat, a tudakozó, illetve a hangposta - így külföldrôl az ország elôhívójának elhagyásával egyszerûen lehet tárcsázni. Ezen kívül bevezettük a Eurocall nevû nemzetközi tarifarendszert, amellyel Európában fix percdíjjal lehet telefonálni, ezzel kiszámíthatóvá válik a külföldrôl intézett hívások költsége, ami minden vállalat életében kulcsfontosságú.
- Mit tudhatunk meg a prepaid ügyfelek összetételérôl?
- Ha a lakóhely szerinti megoszlást nézzük, akkor elmondható, hogy kártyás elôfizetôink jelentôs százaléka budapesti, illetve vidéki nagyvárosokban lakik. Életkorukra vonatkozóan a beszélgetési szokásaikból lehet levonni következtetéseket: a fiatalok elsôsorban a Party és a Fiesta csomagokat kedvelik, az idôsebb korosztály pedig a VitaMAX City és Regular konstrukciónkat választja elôszeretettel.
- Jobb ügyfél-e a számlás, mint a prepaid kártyát használó?
- Természetesen az nem közvélekedés, hanem tény, hogy az elôfizetéses ügyfelek sokkal nagyobb forgalmat bonyolítanak, hiszen fôleg az üzleti felhasználók választják szívesebben, illetve azok, akik napközben, illetve a munkájuk során is sokat használják a készüléket vagy sokat utaznak, így szükséges, hogy külföldön is egyszerûen tudjanak telefonálni. Számukra tehát elônyösebb, hogy egy elôre kifizetett havi díjért sokkal kedvezôbb percdíjakat és értéknövelt szolgáltatásokat kapnak. De ez nem jelenti azt, hogy ôk "jobb" ügyfelek lennének, mert számunkra minden ügyfél egyformán fontos és minden ügyfelünknek, legyen az kártyás vagy elôfizetéses, a legkiválóbb szolgáltatást szeretnénk nyújtani. Azt szeretnénk, ha mindenki azt gondolná, hogy az általa választott szolgáltatás megéri az árát.