|
Egyéves az Axelero Internet
Javuló megítélés
Az internet hazai terjedésérôl, az elektronikus újságok olvasottságának elôretörésérôl számolt be egyebek mellett Drajkó László, az Axelero vezérigazgatója és Simó György, az Axelero általános vezérigazgató-helyettese azon a sajtótájékoztatón, amelyet az Internet Világnapja, illetve az Axelero Internet egyéves fennállása alkalmából tartottak.
A világon már mintegy 500 millió internethasználót tartanak számon, ami jelentôs növekedés a korábbi esztendôk adataihoz képest. Magyarországon 12 százalékos a penetráció, ami 1,2 millió felhasználót jelent. Gyakorlatilag valamennyi vállalat rendelkezik már internet-hozzáféréssel.
A magyarországi internet-felhasználói kör növekedése az elmúlt években a világtrendet követte, s nagysága már megközelíti a Magyarországon mûködô PC-k számát. A számítógéppel rendelkezôk száma hazánkban jelenleg mintegy 1,6 millió. Az internetezôk legnagyobb része az iskolában (36,7 százalék), a munkahelyén (26,7 százalék), otthon (23,3 százalék), ismerôsnél (8,3 százalék); 5 százalék pedig egyéb módon éri el a világhálót.
A felhasználók számának növekedése magával hozta az internetcélú telefonhívások arányának emelkedését is. Az Axelero elôfizetôi által generált telefonforgalom nagysága az egy évvel ezelôttihez képest 19,2 százalékkal emelkedett, ami a vállalat becslése szerint arra enged következtetni, hogy az összes helyi telefonhívás viszonylatában az internetcélú hívások aránya már eléri a 35-40 százalékot, az internetes telefonpercek pedig 25-28 százalékot tesznek ki.
Drajkó László elmondta, hogy az Axelero Internet mûködésének elsô évében jelentôs elôrelépések történtek. A tevékenységében meghatározó szerepet játszó kapcsolt vonali - analóg és ISDN - hozzáférések értékesítésébôl származó bevételeit 40 százalékkal növelte 2001 májusa óta. A lakossági piacon kiemelkedôen sikeresnek bizonyultak az elôre fizetett hozzáférést biztosító netQuick csomagok, az ebbôl származó bevételek egy év alatt nyolcszorosára nôttek. Tavaly év végéig a nagyvállalatok 46 százaléka lett az Axelero ügyfele, s a DSL eladások mellett az értéknövelt üzleti szolgáltatásokból eredô bevételek is látványosan emelkedtek. A tartalomszolgáltatás terén az e-kereskedelembôl származó bevételek 2001 hasonló idôszakához képest negyvenszeresére, az online hirdetési felületek értékesítésébôl eredô reklámbevétel 55 százalékkal nôtt.
Egyéves mûködése alatt az Axelero Internet mindhárom üzletága - a lakossági, vállalati és a média - tovább erôsítette vezetô piaci pozícióját. A 2001 végére vonatkozó adatok alapján az Axelero a lakossági piacon 44,3 százalékos, a vállalati piacon pedig átlagosan 42 százalékos piaci részesedéssel bírt. A lakossági piac egyik legsikeresebb terméke - a szélessávú ADSL mellett - az elôre fizetett hozzáférést biztosító netQuick volt. A tartalomszolgáltatás terén is kimagasló eredményeket ért el a cég. A fizetôs tartalomszolgáltatásból és az e-kereskedelembôl eredô bevétel csaknem negyvenszeresére bôvült egy esztendô alatt.
Az elmúlt egyéves idôszak az ügyfelek elégedettsége terén is pozitív változásokat hozott. A Szonda Ipsos felmérése szerint az ügyfél-elégedettségi mutató egy négyes osztályzatú skálán összességében mintegy 2 tizeddel emelkedett. Az elégedettség legerôsebb növekedését a szolgáltatás árának megítélésében regisztrálták, s a dobogó második fokán csaknem azonos fejlôdés mutatkozott a hibaelhárítás, a telefonos ügyfélszolgálat és számlázás minôsége terén. A mért értékek - az ár kivételével - minden esetben az "inkább elégedett" kategóriába esnek.
Az ügyfelek elégedettségét, a vállalathoz való kötôdését az Axelero Internet meggyôzôdése szerint tovább növelheti az Axelero Klub néven bemutatott (klub.axelero.hu) új, elôfizetôiknek ingyenes online szolgáltatás, amely egy személyre szabható, könnyen kezelhetô elôfizetôi webfelület . Az Axelero Klub fôbb szolgáltatásai a webmail (webes hozzáférés az elôfizetôi postafiókokhoz a világ bármely pontjáról), az "online életvitelt" támogató funkciók (online határidônapló, kedvenc saját linkek), az elôfizetôk véleményformálási lehetôségei (fórum, közvélemény-kutatások, online kapcsolat az ügyfélszolgálattal), végül a hozzáféréssel kapcsolatos adminisztratív funkciók és a webtárhelyhez kötôdô eszközök.
Az Axelero és a BellResearch közös kezdeményezése, az elsô online piackutatási panel, a Netizen.hu az indulást követô második hónapban már 7500 résztvevôt ér el. A Netizen.hu az elsô olyan kezdeményezés online közösség létrehozására, amelyben egy internetszolgáltató és egy kutatócég mûködik együtt marketing- és közvélemény-kutatási adatbázis létrehozásának céljával. A Netizen.hu célja, hogy az internetezôk véleményük, elvárásaik kifejezésével befolyásolhassák a hazai internet fejlôdését, a cégek, intézmények és a kormányzat által nyújtott online tartalmakat és szolgáltatásokat érintô stratégiai döntéseket. Az online közösség tagjai rendszeres szavazásokban és kutatásokban vesznek részt, ahol a véleményalkotást jutalompontokkal és nyereménysorsolásokkal honorálja a Netizen. Mindenki lehet Netizen, aki hozzáfér az internethez és rendelkezik e-mail címmel. A részvételhez elég a regisztráció, néhány elérési és demográfiai alapadat megadása.
J. J.