|
Ritmusváltás a Kapschnál
Növekvô igény az adathálózatokra
Igen elegáns szakmai napot tartott május közepén a Kapsch TeleCom Kft. a Pesti Vigadó patinás falai között. Mint utóbb kiderült, okkal rendezték meg a szakmai napot ekkora teremben: a meghívottak jócskán megtöltötték a Vigadó nagytermét, s az elôadások elôtti bejelentések is azt mutatták, ritmust váltott az 1991 óta Magyarországon is bejegyzett cég, mely már a nyolcvanas évek elejétôl jelen volt a piacon.
Nagy Andrea és Dr. Helényi Ferenc, a cég két ügyvezetô igazgatójának a bevezetôje után Kari Kapsch lépett a mikrofonhoz és jelentette be azokat a változásokat, melyek a Kapsch egészét érintik és új színeket igyekeznek behozni az alapvetôen családi alapokon nyugvó cég munkájába.
A változások lényege, hogy a bécsi központú cég három fô profilra építi további tevékenységét. A Kapsch BusinessCom ágazat a vállalati, üzleti megoldások terén fog tevékenykedni, természetesen tovább folytatva az eddigi tevékenységeket, de kiegészítve azt néhány újabb termék forgalmazásával és a megoldások szélesebb skálájával.
A Kapsch CarrierCom a szolgáltatók kiszolgálására, a számukra optimális megoldások kidolgozására törekszik. Végül, de nem utolsó sorban a Kapsch TrafficCom a Kapsch hagyományos üzletágát, a közlekedés-telematikai és kommunikációs megoldások továbbvitelét fogja menedzselni.
A bécsi központ mellett hasonló módon szervezôdnek az igen értékes munkát végzô külföldi leányvállalatok, a budapesti, a prágai, a varsói, a pozsonyi és a kijevi is. Az átalakulás nem csak az üzletmenetet, hanem a külsô formákat is érinti, ennek egyik látható jele a cég megújult logója is.
Kari Kapsch után Nagy Andrea az elmúlt évek eredményeit mutatta be a hallgatóságnak. A hazai leányvállalat 1997 óta megnégyszerezte árbevételét, amely 2001-ben már 2.4 milliárd forintot tett ki.
Az 52 fôvel dolgozó cég ugyan Bécsbôl kapja a technikai háttértámogatást, de teljes körû hazai kompetenciája van és olyan piacvezetô partnercégekkel áll napi kapcsolatban, mint például a Nortel, az Ericsson, a Cisco, a Fore-Bosch-Marconi konzorcium, a 3COM vagy az Ascom, hogy csak a nagyobbakat említsük. A széles körû tevékenységhez egy elkötelezett hazai szakembergárda adja a biztos támaszt, mely a tervezéstôl a szervizelésig a vevôkör rendelkezésére áll.
A szakmai nap elôadásai már az új üzleti elképzelések szerint bomlottak két szekcióra. Az egyik szekció az üzleti megoldások, vállalati hálózatok kérdéskörével foglalkozott, míg a másik szekció a szolgáltatók számára mutatta be az újdonságokat.
Azok számára, akik a hagyományos beszédalapú kommunikáció továbbfejlesztésében érdekeltek, a Kapsch továbbra is a Nortel Meridian alközponti megoldásait, illetve újdonságként az Ericsson BusinessPhone rendszert kínálja ügyfeleinek. Természetesen ezen a téren is van elôrelépés, erre jó példa a család legújabb tagja, a BusinessPhone 128i. A rendszer már akár 130 felhasználót is ki tud szolgálni, kibôvített IP szolgáltatásokkal is rendelkezik és magában foglalja a vezeték nélküli megoldásokat is. Ugyancsak bemutatkoztak a Meridian rendszer IP megoldásai is a szakmai nap keretében.
Nagy teret szentelt a Kapsch a Contact Center megoldásoknak, melyekben hosszabb ideje komoly részesedést mondhat magáénak a hazai piacon. Ebben az elôadásban a Meridianra épülô Symposium rendszertôl a hálózatba kapcsolt Contact Centerekig széles skálát mutattak be a szakemberek. A Kapsch egyre nagyobb jelentôséget tulajdonít a multimédia kezelésének és a Contact Centerek illetve a web alkalmazások integrációjának is, mely úgy tûnik, egyre erôsebben jelentkezik igényként a piacon.
A legnagyobb érdeklôdés talán az adathálózati megoldásokat kísérte, ami érthetô, hiszen a legtöbb cég most jutott el arra a szintre, hogy igénye támad az intelligens LAN hálózatokra, LAN-LAN és LAN-WAN összeköttetésekre, az IP telefóniára. Nos, az elôadásokban a partnerekkel való együttmûködésnek köszönhetôen szép számmal láthattunk erre is megoldásokat.
A szakmai részletek mellett egy könnyedebb blokkban - igen életszerûen - ismerkedhettünk meg azzal, milyen problémákat kell megoldania egy-egy cég túlterhelt IT vezetôjének és miként tud erre megoldásokat kínálni a Kapsch TeleCom. Végezetül a web-hotel rendszerrel ismerkedhettek meg azok, akik az idegenforgalom irányából jutottak el a Kapsch termékek és megoldások igénybe vételéig.
(bi)