Vezetékes távközlés

Pantel - Ericsson együttmûködés

Nyerô kapcsolatok

Még a korábbinál is szorosabbra fûzi kapcsolatát a PanTel és az Ericsson, hogy a növekvô nemzetközi verseny és a globalizáció legnagyobb kihívásainak megfeleljenek. A hagyományos vevô-szállító viszony helyett igazi partnerkapcsolatot építenek ki egymással. Errôl néhány hete tartott sajtótájékoztatón beszélt Jan Mulder, a PanTel (akkor még) vezérigazgató-helyettese és Monszpart Zsolt, az Ericsson Magyarország vezérigazgató-helyettese.
Monszpart Zsolt elmondta, hogy a nemzetközi távközlési piacon a fogyasztók egyre inkább igénylik az integrált hang- és adatátviteli szolgáltatásokat. A távközlési szolgáltatók azon törekvésének, hogy internetalapú és kapcsolt áramköri hálózatukat egységesítsék, számtalan elônye van: a jobb minôség, a megbízhatóság, a gyorsabb adatátviteli sebesség, a csökkenô beruházási költségek. Az Ericsson felhasználva nemzetközi tapasztalatát, segíti a szolgáltatókat a helyes válaszok megtalálásában. Az együttgondolkodás már a várható igények felmérésének fázisában megkezdôdik, minden összetevôre kiterjed. A javasolt megoldások jellemzôje a több lépésben megvalósuló, fokozatos kiépítés, mely alkalmazkodik az igények bôvüléséhez.
Jan Mulder emlékeztetett rá, hogy a PanTel és az Ericsson Magyarország együttmûködése több évre nyúlik vissza. Ennek egyik fontos mérföldköve volt, hogy 2001-ben egy AXE digitális telefonközpontot helyeztek üzembe, majd 2002-ben megrendelték a második AXE központot. Az AXE a világon az egyik legelterjedtebb telefonközpont rendszer; 135 országban több mint 165 millió elôfizetô élvezi szolgáltatásait. Az együttmûködés keretében a PanTel jelentôsen kibôvíti a már kiépített távbeszélô (ISDN) platformját.
A platformbôvítést alapvetôen a következô tényezôk teszik szükségessé: a PanTel a közép-kelet-európai régió egyik vezetô távközlési vállalataként a térségben szinte az összes távközlési szolgáltató partnereként a régióba belépô, illetve onnan kilépô távközlési forgalom egyik csomópontjaként szolgál. A hazai távközlési piacon, a liberalizáció által nyújtott lehetôséget kihasználva, az intézmények és vállalkozások teljes körû kiszolgálójaként internet-, adat- és távbeszélô szolgáltatást nyújt.
A legutóbbi példa az Auchan esete: a PanTel az újonnan megnyíló két Auchan áruház teljes körû távközlési szolgáltatójaként vállal szerepet, miután tenderen gyôzte le a hazai távközlési piac többi szereplôjét. A PanTel legutóbbi hálózatfejlesztése során két Ericsson Access Ramp egységet telepített, amelyek a PanTel hálózatában mûködô AXE telefonközpontokhoz kapcsolódnak. Az így létrehozott hálózat felhasználói analóg és digitális vonalakról egyaránt igénybe vehetik a PanTel hangszolgáltatásait, elérhetik a belföldi és nemzetközi telefonhálózatot, és használhatják a PanTel nemzetközi VoIP szolgáltatását is.

(csarnai)