Mobil kommunikáció

 

 

A reklámszakma díjazta a reklámokat

Megújult multimédiás tartalmak

Új köntösben érhetô el a Vodafone live! nevû multimédiás szolgáltatási csomagja. A korábban megszokott MMS küldés, többszólamú csengôhang letöltés és Java játékok mellett új szolgáltatások nyílnak meg. A mobilszolgáltató a legnagyobb kiadó- és médiavállalatokkal együttmûködésben alkotta meg a megújult Vodafone live! szolgáltatását több tucat jól ismert magyarországi és nemzetközi márkanévvel.
A mobilszolgáltató nem alapított egy önálló tartalomszolgáltató részleget, hanem elismert hírügynökségekkel, kiadóvállalatokkal, televíziós társaságokkal, utazási irodákkal kötött megállapodást, s keretet, platformot adott azok tartalmának megjelenítésére. A Vodafone nemzetközi hátterének köszönhetôen olyan külföldi márkaneveket is felsorakoztat a megújult Vodafone live! keretében, amelyekkel globális megállapodása van. A népszerû Java játékok köre is tovább bôvült, s több kaland- és sportjátékot (Prince of Persia, Ferrari Hockenheim (Monza), Fifa 2003, 007 Ice Racer, Moto GP, Summer Games 2004, King of Fighters) is le lehet tölteni olyan minôségi beszállítók kínálatából, mint például a Bandai, COM2US, a Gameloft, az iFone/Atari, a Namco, a Sumea vagy a Taito.

Új üzleti modell
A Vodafone a tartalomszolgáltatás terén egy olyan üzleti modellt hozott létre, amely egyedülálló a magyar mobilpiacon. A Vodafone live! segítségével a tartalomszolgáltatók egy plusz bevételi forráshoz jutnak hozzá a már jól ismert márkanevük alatt, hiszen egyre többen elektronikus úton olvassák a híreket. A globális mobilszolgáltató a Vodafone live! szolgáltatáshoz új, nagy kijelzôjû készülékekkel is megjelent az elmúlt hónapokban. Az elsô Vodafone live! készülék, a Sharp GX10 mellett ma már a piac csúcstechnológiájú, legfejlettebb készülékeihez (Sharp GX20) is elérhetô áron lehet hozzáférni a Vodafone live! csomag keretében. A jelenlegi kibôvült készülékpaletta magában foglalja a Sharp GX10i, a, a Panasonic GD87, a Sagem Myx 6 és a Sony Ericsson T610 készülékeket is. A Vodafone GPRS roamingja segítségével lehetôség van a jól megszokott újságok olvasására külföldön is 25 országban.

Új tarifák egységes percdíjakkal
VitaMAX DUO néven új kártyás csomagot indított a Vodafone. A VitaMAX UNO mellett a DUO a Vodafone második olyan tarifacsomagja, mellyel az ügyfelek bármikor, bárhová ugyanolyan percdíjon tudnak telefonálni. Az UNO csomaghoz képest az új tarifa a hosszabb beszélgetést ösztönzi, oly módon, hogy a beszélgetés hosszának növekedésével (a szolgáltató állítása szerint) az egy percre jutó díj drasztikusan lecsökken.
Az új tarifacsomaggal az ügyfél mindig, minden irányban egységes, bruttó 58 Ft-os díjon telefonálhat. Ezért az 58 Ft-os díjért a hívás elsô két percét kapja, majd a hívás további részében három perces egységeket. Így egy kétperces beszélgetés egy percre jutó díja akár 29 Ft, egy két percen túli beszélgetés esetében az egy percre jutó díj akár 19,40 Ft is lehet. (Lásd errôl az állításról is különvéleményünket! - a szerkesztô.) Az új tarifacsomag SMS díja bruttó 24 Ft bármilyen hálózatba üzenetenként.

Kiterjesztett GPRS Internet
Október közepétôl feltöltôkártyás ügyfelei számára is elérhetôvé teszi a népszerû Internet Plusz szolgáltatást a Vodafone. Az idôben korlátlan, legújabb gyorsító és tömörítô eljárásokkal támogatott, teljes szabadságot és rugalmasságot nyújtó mobil Internet hozzáférés kedvezô és kiszámíthatóságot biztosító 3,125 Ft-os havi bruttó átalánydíjjal vehetô igénybe.
A szolgáltatás havi díján kívül egyéb költséget nem számít fel a mobilszolgáltató (nincs elôfizetési, kapcsolási és forgalmi díj), s a 100 MB adatmennyiség körülbelül 20-30 óra internetezést biztosít. A havidíjas ügyfelek mellett (akiknek 95 százaléka már ezt az innovatív lehetôséget használja) a feltöltôkártyások is élvezhetik a Vodafone Internet Plusz elônyeit, amely jelentôs adatátviteli sebesség növekedést biztosít böngészés, email küldés/fogadás vagy éppen fájl letöltéséhez. A szolgáltatás a Vodafone teljes magyarországi hálózatán igénybe vehetô, s a megrendelést csak az elsô 20,000 elôfizetônek teszi lehetôvé a mobilszolgáltató.

Díjesô a reklámokért
A Vodafone három kampánya jutott be a Magyar Reklámszövetség és a Reklám Világszövetség Magyar Tagozata által rendezett, a nemzetközi és a hazai reklámszakma egyik legrangosabb versenye, az EFFIE döntôjébe. A kampányok piaci hatékonyságát díjazó megmérettetésen a Vodafone "Netfüggôk" kampány nyerte az év leghatékonyabb reklámjának járó legmagasabb díjat, a platina EFFIE-t. Ezüst díjat két kampány kapott: a "Taxis" VitaMAX Joker és a "Zöldséges" VitaMAX City változatlan áron. A Vodafone magyarországi kreatív anyagait a Grey Worldwide Hungary reklámügynökség készíti.

Támogatás hátrányoshelyzetûeknek
Közel 50 millió forinttal segíti a rászoruló rétegeket a Vodafone. A mobilszolgáltató 1999-es magyarországi megjelenése óta, három év alatt közel 80 millió forintot szociális célokra költött. A mobilszolgáltató budapesti és vidéki csecsemô- és gyermekotthonoknak juttatott több milliós adományt az elmúlt években, s emellett a Magyar Paralimpiai Bizottság hivatalos támogatója, amely segíti a sérült sportolókat az athéni olimpiára való felkészülésben.
A Vodafone a 2003-as évben négyszer akkora összeget (összesen kb. 100 millió forintot) költ karitatív célokra az idén márciusban alapított Vodafone Magyarország Társadalmi Esélyegyenlôségért Alapítvány keretében.